“Ottes Ziemassvētku” rūķu darbnīcas (5.l klase)

Decembrī vairākas mūsu skolas klases apmeklēja Ates muzeju. Arī 5.l klase.

“Ottes Ziemassvētku” rūķu darbnīcās skolēniem bija iespēja doties dažādās latviešu tradicionālās rotaļās – piem.,“Kaza un vilks” – izdejot dejas un padziedāt Ziemassvētku dziesmas, tāpat pārbaudīt savu erudīciju tautasdziesmas (četrrindes) salikšanā, kā arī iejusties “Vecīša cimdiņa” pasakas tēlos un salikt vecīša cimdiņu no puzles gabaliņiem. 

Radošo darbnīcu laikā skolēniem bija iespēja apmeklēt seno latviešu sētu, kā arī smēdi, kurā bērni varēja aplūkot latviešu tradicionālo iedzīvi. 

Tāpat mums bija tā lieliskā iespēja pirms “Ottes ziemassvētku” rūķu darbnīcām iepazīties ar muzeja senlietām un minēt krustvārdu mīklu par senāk izmantojamiem amatniecības instrumentiem, iepazīties ar vecvārdiem, tādējādi sasaistot šīs aktivitātes gan ar latviešu valodas plašāku lietojumu, gan amatniecības piederumu vēsturisko attīstību un sociālajās zinībās apgūstāmo tēmu par latviešu tradicionāliem svētkiem un tradīcijām.

Izspēlējot dažādas lomu spēles gan rotaļās, gan pasakā un saģērbjoties maskās, skolēniem bija iespēja izjust, cik dažādi var būt dzīvnieki un viņu uzdevumi šai dzīvē. Tāpat iešana kopējās rotaļās, dejas un dziesmas skolēnus vairāk saliedēja kā klases kolektīvu.

Dažas 5.l skolēnu pārdomas:

Kādam skolēnam saistoša šķita iepazīšanās/ Ottes rūķu īpašā sasveicināšanās aktivitāte, jo “man patika kad visi kopādejojām un dziedājām iepazīšanās dziesmu, mēs visi iesildījāmies ar dziedāšanu un dejošana. Sākuma bija auksti, bet kad sākām dejot un dziedāt man palika siltāk”.

Savukārt kādam skolēnam aizraujoša bija laimes liešana smēdē, ņemot vērā to, ka tas notika īpašos apstākļos – laimīte tika kausēta uz smēdē iedegtām oglēm.

 Daži skolēni ar sajūsmu novērtēja dažādās latviešu dejas “Tūdaliņ, tāgadiņ pastalnieki danco…” un : “Danco lāci”

Tāpat bija skolēni, kurus vairāk aizrāva aktivitātes pirms “Ottes ziemassvētku” rūķu darbnīcām – apsveikumu zīmēšana, krustvārdu mīklas minēšana un rakstainā dūraiņa puzles likšana, jo “man ļoti patīk zīmēt apsveikumiņus un man patīk darināt rokdarbus. Man ļoti patika krustvārdu mīklu minēšana, jo man patīk aktivitātes kurās ir jāizmanto prāts un apsveikumu veidošana”.

Un saprotams, ka skolēni izbaudīja mielošanos lielajā hallē ar siltu liepziedu tēju un garšīgiem pīrādziņiem un piparkūkām – viss tika notiesāts un ne kripatiņas nepalika. Un ja vēl saņem dāvaniņu – eglītē iekarināmu rotājumu, tad sasniegta augstākā laimes sajūta.

“Man visvairāk patika kad mēs visi dejojām, dziedājām.”

Skolēni atzīst, ka viss šajās darbnīcās bijis aizraujošs, vien atsevišķi piebilda, ka varētu būt vairāk spēļu un vairāk laika šim pasākumam.

Dalīties