Atziņas, mācoties attālināti ( teksta un radošā darba autore Amanda Biseniece, 11.l klases skolniece)

Attālinātās mācības ir viens no galvenajiem pārbaudījumiem, ar kuriem šobrīd sastopas ikviens skolēns. Tiek piedzīvotas gan pozitīvas emocijas, gan negatīvas, tomēr tās visas ir nepieciešamas, lai spētu pabeigt iesākto un tiekties tālāk.

Lai attēlotu pozitīvo un negatīvo attālināto mācību procesā, es uzgleznoju komisku – pie sienas liekamu gleznu uz auduma, kas, manuprāt, precīzi atspoguļo līdz šim piedzīvoto.

Baltā puse atspoguļo visu labo un gaišo, kas palīdz pārciest šo spriedzes un uztraukumu pilno situāciju, kā arī visu to, ko skolēni ir ieguvuši. Es domāju, ka vissvarīgākais, kas ir ierakstīts baltajā nodalījumā, ir ‘’sirsnīgākas attiecības ar skolotājiem’’. Attālinātās mācības pārbauda skolēnu un skolotāju attiecības. Tās kļūst daudz mīļākas un sirsnīgākas, jo skolēni sāk saprast, cik ļoti viņiem pietrūkst skolotāju, skolas un saziņas klātienē. Manā klasē jaunieši kļūst saprotošāki un izpalīdzīgāki. Mūsu tagadējās attiecības nav iespējams salīdzināt ar tām, kas bija klātienē. Lai arī mācāmies attālināti, esam cits citam nepieciešami. Bet arī negatīvā, tāpat kā pozitīvā, ir daudz.

Melnajā daļā var redzēt attālināto mācību negatīvo ietekmi. Tajā ir minēta daļa no tā, ko skolēni piedzīvo ikdienā. Motivācijas trūkums un nogurums ir spēcīgas emocijas, kuras ik pa brīdim jūt ikviens no mums. Manuprāt, vissliktākais attālināto mācību procesā ir mazkustība un ilgais laiks, kas tiek pavadīts pie datora. Mēs bojājam savu veselību, tomēr bez tehnoloģijām nevaram mācīties. Visas grūtības man palīdz pārvarēt ģimene un draugi. Pozitīvo un negatīvo papildināju ar komisku situāciju.

Tas ‘’rozā zirnītis’’, kā es to saucu, ir smadzenītes. Attālināto mācību procesā tās tiek piepildītas ar jaunām zināšanām un informāciju, tomēr tam ir arī robežas. Smadzenītēm ir bail nokrist no lūstoša zara, kas simbolizē attālinātās mācības. Tās cenšas sevi izglābt, pieķeroties pie koka, tomēr smadzenītes nezina, ka vienīgais, kas būtu jādara, ir jāpielāgojas esošajai situācijai un jāļaujas. Ja būs pietiekami drosmīgas, tad uzzinās, ka zars lūst pietiekami tālu no koka, lai uz tā vēl varētu nostāties.

Skolas darbinieki un skolotāji nepārtraukti meklē risinājumus, lai visi skolēni spētu kvalitatīvi apgūt mācību vielu un sekot līdzi stundām. Lai mācību process apmierinātu visus, noteikti vēl daudz kas ir jāuzlabo, bet mācīties attālināti ir jauna un vēl nebijusi pieredze, kas noderēs arī turpmāk.

Gleznas autore: Amanda Biseniece
Dalīties