Skolotāji turpina apgūt metodes uzņēmējdarbības prasmju attīstīšanai jauniešos (Projekta dalībniece, Gulbenes novada vidusskolas skolotāja Dina Tiltiņa)

Laika posmā no 19. septembra līdz 26. septembrim 3 skolotājas no Gulbenes Renāte Kozāne (Stāķu pamatskola), Inga Sebre (Lizuma vidusskola) un Dina Tiltiņa (Gulbenes novada vidusskola) piedalījās  Erasmus+ projekta “Mācot mācos pats” mobilitātē “Uzņēmējdarbības izglītība” Grieķijas pilsētā Heraklionā. 

Pirmajā dienā uzņemošais mūžizglītības centrs “OLOKLIROSI” bija noorganizējis savstarpēju iepazīšanos visiem projekta dalībniekiem un viņu pārstāvošajām skolām, kā arī ekskursiju ar gidu pa Heraklionas vecpilsētu un izsmeļošu pagātnes faktu atklājumu par Krētas vēsturi.

Otrās dienas apmācības sākās ar projekta dalībnieku sadalīšanos mazākās grupās pa mācību tēmām. Mūsu grupa bija piecu cilvēku sastāvā, kurā darbojāmies kopā ar pārstāvjiem no Serbijas un Itālijas. Sākotnējā domu apmaiņa un diskusija veidojās ar jēdziena “uzņēmējdarbība” izpratni un aktualizāciju, kas mums saistās ar šo jēdzienu. Turpinājumā iepazināmies  ar jauniešu uzņēmējdarbības izglītības iespējām un metodēm  Grieķijā, kā arī dalījāmies pieredzē par to, kā šis process tiek realizēts Latvijā, Serbijā un Itālijā.  Tāpat apskatījām piemērus no Anglijas, Velsas, Islandes un pasaules pieredzes.  Mēģinājām saskatīt līdzības un atšķirības katrā valstī. 

Tālākā apmācību procesā pētījām un radījām savas idejas, kā veiksmīgāk mācīt uzņēmējspējas jauniešiem. Saistībā ar šo atsaucām atmiņā cilvēka abu smadzeņu pusložu darbību, pieskaroties jautājumam par cilvēka zināšanu (hard skills), dzīves prasmju (soft skills) attīstīšanu. Darba grupās pētījām un izveidojām savu – uzņēmējspēju attīstīšanai nepieciešamo prasmju kopumu. Uzņēmējdarbības izglītības mērķis ir atbalstīt skolēnus attīstīt spēju veidot jaunas, radošas, novatoriskas lietas, kas rada pievienoto vērtību viņiem pašiem un plašākai sabiedrībai, ņemot vērā sabiedrības iespējas un vajadzības. 

Kopējās diskusijās palika atvērts jautājums – vai skolotājam ir nepieciešama pieredze uzņēmējdarbībā, lai varētu skolēnos attīstīt uzņēmējdarbības prasmes? Kā Jūs atbildētu uz šo jautājumu?

No uzdotā jautājuma, iespējams, varat izsecināt, ka turpmāk ieguvām pieredzi, kā caur konkrētu ideju veidot biznesa plānu. Šajā procesā pielietojām Business Model Canvas (BMC) rīku, kas palīdz kartēt esošos biznesa modeļus, uzlabot tos un izgudrot jaunus. 

Mācību laikā apmeklējām vietējo STARTUP uzņēmumu “Double O woodcrafts”, kura īpašnieks mums radīja pārliecību, ka arī ar lielisku ideju, neatlaidīgu darbu un mācīšanos no savām kļūdām var kļūt veiksmīgs savā biznesā.

 Laiku starp mācību nodarbībām izmantojām Grieķijas vēsturiskās galvaspilsētas Heraklionas kultūrvēsturisko objektu, nacionālo tradīciju, arhitektūras, dabas un nacionālo ēdienu iepazīšanai. Ikdienas pastaiga pa vecpilsētu bija neatņemama sastāvdaļa, jo mācību centrs “Life Long Learning Center OLOKLIROSI” atrodas pašā vecpilsētas sirdī. Apmeklējām Knosas pili, Heraklionas arheoloģijas muzeju, Koules cietoksni un citus ievērojamos objektu pilsētā. Tāpat izbaudījām saules pielietās un jūras vēju  noslīpētās pilsētiņas Retimno un Haniju.

Dalīties