6.n klases skolēni – aktīvi un darbīgi

Šajā mācību gadā es un mani klasesbiedri aktīvi piedalījāmies ERASMUS+ projektos, mums tādi kopskaitā  bija četri. Organizējām un vadījām aktivitātes spāņiem, itāļiem, frančiem un turkiem.

Centāmies ciemiņus iepazīstināt ar latviskajām spēlēm, piemēram, mācījām  “Strautiņu”. Tā kā projekti saistīti ar vides jautājumiem, tad itāļu ciemiņiem rādījām, stāstījām un mācījām šķirot atkritumus. Mums prieks par sevi, jo katrs varēja parādīt  savas angļu valodas prasmes un pamēģināt, kā tas ir – ārpus stundām komunicēt ar citu valstu jauniešiem angliski. Spēļu aktivitātēs mēs mācījām ciemiņiem dažas frāzes latviski, savukārt mēs apguvām atsevišķus vārdus spāniski, itāliski, franciski, turciski. Kopā ar franču un turku jauniešiem cepām maizīti uz iesmiem, ciemiņiem tas bija pārsteigums.

Lieliski, ka mums savukārt ir iespēja doties projektu braucienos uz citām valstīm. Piemēram, mana klasesbiedrene Arianna bija Francijā. Arī es maija beigās (18.05.–24.05.) būšu projekta braucienā Itālijā. Klasesbiedrene Marta jau otro reizi savā ģimenē uzņēma projekta jaunieti.

Nesen klases stundā mēs dalījāmies iespaidos par šī gada ieguvumiem projekta aktivitātēs. Secinājām, ka esam ieguvuši jaunus draugus, varam runāt angliski ārpus stundām, spējam patstāvīgi angliski novadīt spēles ciemiņiem, kļūstam klasē draudzīgāki – varam grupiņās sadarboties ar jebkuru klasesbiedru, iepazīstam citu valstu skolēnu kultūru, nākamajā gadā pilnīgi visi mani klasesbiedri ir gatavi iesaistīties šādās projektu aktivitātēs.

Esam ļoti, ļoti priecīgi, ka tiekam šādos ERASMUS+ projektos, un ceru, ka tā arī turpināsies. Paldies projektu skolotājām Ievai Brūniņai un Ditai Grigorei, ka mums bija šī iespēja un pieredze!

Helēna Aizupiete, 6.n klases skolniece, projektu dalībniece

Komentārs no projektu koordinatores Ievas:

Katras pieredzes beigās ciemiņi izvērtē nedēļu. Spāņu un itāļu grupas nodarbību kopā ar 6.n klasi atzina par vienu no spilgtākajiem iespaidiem. Jaunieši no 6.n klases mani katru reizi pārsteidz ar savu enerģiju, gatavību darboties, vadīt nodarbības patstāvīgi. Tas nebūtu iespējams bez audzinātājas atsaucības un atbalsta. Klase ir lielisks paraugs programmas “Līderis manī” programmas spogulim, jo jaunieši ir proaktīvi, izrāda iniciatīvu, meklē risinājumus, nevis aizraujas ar pārmetumiem. Klases jaunieši novadīja nodarbību spāņu grupai, kad audzinātāja bija apslimusi. Liels paldies 6.n klasei un Dairai Ģērmanei par šī mācību gada sadarbību!

Dalīties