Aleksandram Čakam – 120

27. oktobrī, kad pa laukiem un pļavām nakts stundās klusiem soļiem pastaigājas veļi, Latvijā tika svinēta dzejnieka Aleksandra Čaka – pilsētas skaistuma apdziedātāja un strēlnieku varonības cildinātāja – 120. dzimšanas diena. Gulbenes novada vidusskolas 10. – 12. klašu skolēni literatūras stundās iepazina A.Čaka personību un daiļradi, veidoja grupās scenāriju dzejas kompozīcijai par izvēlēto tēmu, lai uzstātos “A.Čaka Dzejas kafejnīcā”. Taču Covid-19 situācija mūsu valstī pasliktinājās, skolēni uzsāka mācības attālināti. Tika nolemts, ka jaunieši savus scenārijus pārveidos, lai radītu video A.Čaka dzejas kompozīcijai.

Iesūtītie skolēnu video tika ievietoti “Padlet” vietnē. Klašu grupās jauniešiem bija iespēja noskatīties citu grupu veikumu, ierakstīt komentārus (paslavē, pajautā, piedāvā) un novērtēt skolasbiedru radošos darbus.

Vidusskolēni veica arī sava grupu darba novērtējumu. Lūk, dažas skolēnu atziņas no pašvērtējumiem!

  • Man ļoti patika šis darbs, jo mēs grupā ļoti labi sastrādājāmies, papildinājām cits cita idejas, šī bija pozitīva darba pieredze. Attīstīju savas sadarbības spējas, darbojoties grupā, arī scenāriju veidošanas prasmes. (Linda A., 11. u)
  • Jutos pacilāti, jo viegli varēju saprasties ar grupas dalībniekiem. (Beāte, 11. u)
  • Izcili būtu, ja mums izdotos aizbraukt uz Rīgu un uzfilmēt Marijas ielu, tas bija vienīgais, kā, manuprāt, pietrūka. (Linda Daina, 4. u)
  • Es diezgan daudz darba ieguldīju video scenārija tapšanā, piedalījos tikšanās organizēšanā un nepieciešamo lietu sarūpēšanā, kā arī montēju video. Noteikti uzlaboju savas prasmes video montēšanā un labi pavadīju laiku svaigā gaisā. (Līva Patrīcija, 11. u)
  • Mans ieguvums ir tas, ka piedalījos ļoti interesanta video tapšanā. Gan skaitīju dzejoļus, gan piedalījos video filmēšanā. (Markuss, 11. u)
  • Savā grupā spējām ļoti labi sadarboties. Bija viegli komunicēt gan “MS Teams”, gan “WhatsApp” grupā. Cita citu ļoti labi sapratām, un mērķis, uz kuru tiecāmies, ļoti veiksmīgi tika realizēts. (Amanda, 11. u)
  • Sadarbība mūsu grupā bija 9 no 10, jo trūka komunikācijas. Scenāriju es izveidoju viens un tad padalījos ar grupu, un mēs veicām dažas izmaiņas. Video mēs filmējām, kad satikāmies, veidojot kadrus pēc scenārija, un kaut ko izdomājām jaunu arī filmēšanas brīdī. (Rolands, 11. g)
  • Scenārija un video tapšanas laikā bija jautri sadarboties ar grupas biedriem, jo grupu darbi ir vienmēr interesanti, un bija atsvaidzinoši kādu no skolas darbiem darīt ārā, kaut gan bija auksti un pūta vējš. (Emīls, 11. g)
  • Sadarbība grupā bija diezgan laba, visi iesaistījās, kāds mazāk, kāds vairāk, taču viss tika padarīts. Scenārijs tapa kopīgi un video arī. (Endijs, 11. g)
  • Visi ar atdevi strādāja, ļoti patīkama atmosfēra, labi pieņēma katra idejas un apsvēra tās. Kopumā nedomāju, ka varētu būt labāk. 100% Komforta sajūta klasesbiedru apkārtnē. Kopības sajūtu un viendomātāju atrašana. ( Viktorija, 10.u )
  • Man vislielākais ieguvums bija, ka mēs kļuvām arvien tuvāki, atvērtāki. Protams, guvām arī jaunu pieredzi, uzzinājām vairāk par Čaka dzeju. ( Marta 10.u)
  • Man grūtākais darba procesā bija uzrakstīt scenāriju, tas šajā darbā prasīja visilgāko laiku, un šī iemesla dēļ scenārija rakstīšana bija grūtākais darba procesā. No šī darba vislielākais ieguvums man bija tas, ka man bija iespēja satikt savus klasesbiedrus un ar viņiem labi pavadīt laiku, kā arī liels ieguvums bija tas, ka šim darbam varēja pieiet radoši un nedaudz atiet no ierastās mācīšanās, kā arī liels ieguvums bija tas, ka varēja sadarboties ar klasesbiedriem, veicinot labāku komunikāciju. ( Linda 10.u)
  • Jauna pieredze strādājot grupās. Paldies Viktorijai par scenārija ideju un dzejoļu vākšanu. Lienei par scenārija veidošanu, dzejoļu iekļaušanu tajā. (Linards 10.u)
  • Lielākais ieguvums no šī darba ir centība sastrādāties grupā, pat ja esam nonākuši grūtībās. Kad problēmas atrisinātas, bija viegli sadarboties ar visiem, jo visi bija izpalīdzīgi un atsaucīgi vērtētu 9/10. ( Gerda 10.u )
Dalīties