AFS programma un tās dalībniece mūsu skolā (Inese Ubaga, direktores vietniece)

Šajā mācību gadā mūsu skolas 9.u klasē mācās jauniete no Taizemes Natcha Kongvitayapanich; viņa ir AFS programmas dalībniece.

Šodien, 21.decembrī, 9.u, 9.e, 11.g, 11.u un 12.u klašu jauniešiem angļu valodā nodarbību vadīja  brīvprātīgās Erica Polastri no Itālijas un Robyn Jeune Vernin no Francijas. 

Skolēni uzzināja par AFS programmām un iespējām iesaistīties brīvprātīgajā darbā, uzklausīja pieredzes stāstu no mūsu apmaiņas jaunietes Natcha Kongvitayapanich.

9.klases, izspēlējot spēli “kahoot”,  uzzināja par dažādām valstīm un tradīcijām.

11. un 12.klašu skolēniem tika dota iespēja darbojoties grupās –  domāt un runāt par iekļaušanu un atvērtību, un par stereotipiem.

Jā, bet kas tad īsti ir AFS? ModernāAFS Skolēnu izglītības programmapalīdz skolēniem attīstīt plašu 21. gadsimta izglītības mērķu klāstu. AFS izprot nepieciešamību jauniešiem attīstīt svarīgas tehnoloģijas prasmes, pārzināt tehnoloģiju un zinātni, ko izmanto izglītībā un darba vietās.

16 AFS izglītības mērķi ir AFS Skolēnu izglītības programmas pamats. Mērķi tiek grupēti četrās sadaļās:

Personīgās vērtības un prasmes: skolēni tiek izaicināti no jauna izvērtēt savas vērtības un praktizēt jaunas prasmes, kā risināt savas problēmas un pieņemt lēmumus. Un viņi uzzina, kā pārvērst sarežģītas situācijas vērtīgās izaugsmes iespējās.

Starppersonu attiecību veidošana: AFS programmās skolēniem ikdienu jaunā vidē ir jādzīvo un jāstrādā ar dažādiem cilvēkiem. Esot daļai no ģimenes, skolēnu un vietējās kopienas, jaunieši uzlabo saziņas un valodu prasmes un apgūst, kā efektīvāk strādāt grupās un komandās.

(Starp)kultūru zināšanas un jutīgums: AFS programmā skolēniem ir iespēja gūt padziļinātu ieskatu savas kultūras niansēs un papildināt zināšanas par uzņēmējvalsts kultūru – gan par gaišajām, gan ēnas pusēm.

Globālo problēmu apzināšanās: skolēni iemācās novērtēt un apzināties, ka uz globālajām problēmām un jautājumiem var palūkoties dažādi, un gūst sapratni par to, ka īstenojama risinājuma panākumi ir atkarīgi no kultūras īpatnībām. Mūsu mērķis ir veicināt un dot iespēju skolēniem izmantot iegūtās atziņas; lai palīdzētu veidot mierīgu un taisnīgu pasauli – gan mājās, gan visā pasaulē. (https://afs.lv/the-afs-student-learning-journey-curriculum/)

Dalīties