5.e un 6.l klases mācību ekskursija

Arī mēs jau šobrīd varētu teikt “Reiz bija ekskursija uz Siguldu…”, tomēr, neskatoties uz to, tā nebūs pasaka, bet reāls stāstiņš par piedzīvoto šī gada 27. maijā.

Stāstu varētu sākt ar dziesmas vārdiem “Pa ceļu maziņš autobusiņš dodas…”, bet mūsu gadījumā tie biji divi maziņi autobusiņi, kuros jau astoņos no rīta sēdās priecīgi un iedvesmoti 5.e un 6.l klases skolēni ar skolotāju Ramonu un skolotāju Dinu, lai dotos mācību ekskursijā uz Siguldu.

Lai ceļš šķistu īsāks un diena būtu ievingrināta, pa ceļam piestājam Priekuļu Saules parkā, lai izstaigātu veselības taku un izmasētu pēdiņas garajam dienas piedzīvojumam, kā arī lai pārbaudītu, vai saules pulkstenis darbojas pareizi.

Iesildījušies devāmies tālāk uz “Kazu gravu”. Skolēni neizpratnē uzdod klusus jautājumus: Vai dodamies apskatīt kazas? Nē, izrādās, ka mums pašiem jāpārvietojas gluži kā kazām pa kalniem, lai varētu apskatīt iežu atsegumus, alas un galveno gravas apskates objektu – apsūnojušo akmeņu rotāto Septiņavotu ūdenskritumu.

Steidzīgi dodamies tālāk, jo nu jau mūsu ceļi mazliet šķiras. Kamēr 6.l klase dodas uz programmas “Latvijas skolas soma” aktivitāti Turaidas muzejrezervātā, tikmēr 5.e klase veldzējas, baudot Siguldas saldējumu.

Ierodoties Turaidas muzejrezervātā uz orientēšanās spēli “Tūkstošgades stāsts”, 6.l klases 16 skolēnus sagaida laipna un smaidīga gide, kas īsi pastāsta par Turaidas pils pirmsākumiem un muzeja veidošanās vēsturi, sadala skolēnus 3 komandās, izstāsta spēles noteikumus, norāda spēlē izmantojamo teritoriju un nosaka atgriešanās laiku. Un tad jau piedzīvojums un sacensība var sākties!

Šīs orientēšanās spēles laikā skolēniem jāatrod vairāki kontrolpunkti, katrā no viņiem jāatrod atbildes uz vairākiem jautājumiem un jāatrisina dotie uzdevumi.  Spēles laikā jāpiefiksē 7 atslēgas burti, no kuriem beigās jāizveido viens vārds. Kontrolpunkti organizēti tā, lai skolēniem ir iespēja iepazīt gan Turaidas pili, gan visu muzejrezervāta kompleksu, tā ēkas un ēku izmantošanas nozīmi.

Skolēni novērtēja šajā aktivitātē iespēju sadarboties ar klasesbiedriem, kā arī iespēju, pašiem  patstāvīgi orientējoties, pamatīgāk iepazīt dažādus vēstures faktus, meklēt atbildes uz jautājumiem un risināt uzdevumus. Kāds skolēns novērtē iespēju būt Turaidas muzejrezervātā, jo šeit ir pirmo reizi. Kāds ir pārsteigts par plašo muzejrezervāta teritoriju, cits priecājas par iespēju apskatīt muzeja eksponātus un skaistos skatus no pils un torņa augstumiem. Kāds bija izbrīnīts par vēsturiskajām ēkām, kas tik labi saglabājušās un renovētas, cits novērtēja tēju un pirtsslotu smaržu pirts ēkā.

Tik daudz jaunu iespaidu un vēl izturība saules pielietajos 30+ grādos. Paldies par šiem iespaidiem programmai “Latvijas skolas soma”!

Tālāk mūsu ceļi atkal veda katrai klasei uz nedaudz citu pusi. Kamēr 6.l klase pārbaudīja savu izturību un veiklību Siguldas “Tarzāna” trasēs, tikmēr 5.e klase apmeklēja Ieriķu dzirnavu pastaigu taku.

Pēdējais piedzīvojums visiem bija kopīgs. Tā bija lāzertaga spēle “Poligons Nr1” (Sigulda). Šeit sacensības gars sita augstu vilni, jo klase cīnījās pret klasi. Skolēniem bija iespēja saliedēties un izstrādāt spēles stratēģiju, lai pēc iespējas ilgāk noturētos spēles laukumā.

Un tā ar bagātinātiem un nogurušiem skolēniem “priecīgs autobusiņš dodas…” uz mājām.

Dalīties