Projekta darbs jaunajās kompetencēs

SKOLA2030 vadlīnijas paredz vidusskolēniem īstenot starpdisciplināro kursu “Projekta darbs”. Ko tas īsti nozīmē?

Projekta darba izstrādes mērķis skolēnam ir: 

1)  veikt patstāvīgu darbu, lai nostiprinātu lietpratību kompleksās situācijās dažādās mācību 

jomās; 

2)  pārdomāti un atbildīgi izvēlēties sev saistošu tematu un projekta darba formu patstāvīgai darbībai;

3)  izvirzīt un sasniegt mērķus, sadarbojoties ar darba procesā iesaistītajām pusēm; 4)  veidot izpratni par zināšanu un pieņēmumu veidošanos un to kritisku izvērtēšanu indivīda un grupas līmenī;

5)  attīstīt un lietot kritiskās domāšanas un problēmrisināšanas prasmes; 

6)  pilnveidot jaunrades, plānošanas, darba uzraudzības un darba prezentēšanas prasmes; 

7)  attīstīt un pilnveidot pašvadītas mācīšanās prasmes un kritisku mācīšanās pieeju, kā arī regulāri un sistemātiski izvērtēt savu sniegumu;

8)  saskatīt kursā attīstīto prasmju pārneses iespējas uz citām mācību jomām, apzinoties un izprotot šo prasmju starpdisciplinaritāti;

9)  saistīt kursā iegūto mācību un mācīšanās pieredzi ar personisko izaugsmi un profesiolo mērķu realizēšanas iespējām;

Vadlīnijās piedāvātas skolēna snieguma demonstrēšanas formas – projekta darba gala- rezultāts, portfolio, prezentācija – un saistītie kritēriji katram projekta darba veidam: 

• pētniecības darbam,
• jaunrades darbam, atsevišķi izdalot mācību uzņēmumu, mākslinieciskās jaunrades darbu 

un dizaina risinājumu, • sabiedriskajam darbam.  (Izraksts no SKOLA2030 vadlīnijām)

18.maijā 11.klases skolēniem notika projekta darbu ideju prezentācija. Tā bija iespēja atraktīvā veidā redzēt citu skolēnu darbus, gūt jaunas idejas, izvērtēt savu darbu  un ieteikt, piedāvāt idejas citiem. 

Ieguvumi – pārliecība, ka daru visu pareizi, pieredzes gūšana no citiem, skaidrība ,cik tālu esmu ticis, kas vēl jādara, kas jāuzlabo, kas jāmaina…  

Skolēnu pūrā nu ir skolasbiedru ieteikumi, kurus ņemt vērā, lai pilnīgotu projekta ideju. Projekta darbam jābūt gatavam decembrī.

Projekta darbu vadītāji: Anda Sprudzāne-Cakule (11 darbi), Dzintars Ziediņš (10 darbi), Līga Silauniece (9), Aivija Grīnberga (7), Jānis Strods (6), Marta Dumārova (6), Inga Grigule (2), Aleksandra Birkova (1), Anita Birzniece (1), Lelde Bašķere (1), Liene Ķikuste (1), Lelde Vilka (1)

Paldies projekta darba koordinatoriem A.Vagulei, A.Birkovai, D.Grigorei!

Dalīties