Seminārs “Imersīvā mācīšanās Žaņa Lipkes memoriālā”

Skolēnu rudens brīvlaikā no 21. līdz 23. oktobrim Žaņa Lipkes memoriāls sadarbībā ar Vēstures un sociālo zinību skolotāju biedrību organizēja semināru “Imersīvā mācīšanās Žaņa Lipkes memoriālā”. Dalībnieki – 15 vidusskolēni un 15 skolotāji no dažādām Latvijas izglītības iestādēm.

Gulbenes novada vidusskolu seminārā pārstāvēja un aktīvi darbojās 12.u klases skolēns Rainers Reinis Priedeslaipa un vēstures skolotāja Aivija Grīnberga.

Seminārā tika pievērsta uzmanība memoriālam kā telpā noenkurotai īpašai vēsturiskās izziņas vietai un tās sniegtajām iespējām nepastarpinātai, iegremdējošai un interaktīvai pieredzei miksētās realitātes apstākļos – ar virtuālās, papildinātās realitātes un interaktīva digitālā gida palīdzību iekštelpā un ārtelpā.

Pirmā diena. Īss stāsts par memoriālu un Žani Lipki. Iepazīšanās, neformālas sarunas.

Otrā diena. Semināra atklāšana. Tiešsaistes prezentācija par imersīvo mācīšanos pēc Bergenas-Belzenas parauga. Viņi ar šo metodoloģiju strādā no 2014. gada. Prezentācija par EVZ fonda atbalstītā projekta īstenošanas gaitu, mērķiem, uzdevumiem, kas ir sasaisti ar Ž.Lipkes memoriāla izglītojošo darbu (Dr. Raivis Sīmansons). Turpinājumā jaunieši testēja piedāvāto digitālo rīku iekštelpās. Skolotāji seminārnodarbībās uzzināja par muzejpedagoģijas programmu atbilstību vispārējam izglītības standartam un jaunās muzejpedagoģijas metodoloģijas izaicinājumiem (vēsturniece un muzejpedagoģe Danute Grīnfelde). Vietas stāsts telpiskās vēstures izzināšanā (vēsturnieks, VSSB priekšsēdētājs Roberts Ķipurs). Turpinājumā gan skolēni, gan skolotāji digitālo rīku testēja ārtelpā. Diena noslēdzās ar diskusiju, atsauksmēm, ierosinājumiem. Domnīcu vadīja muzeoloģe Ineta Zelča-Sīmansone un citi muzeja pētnieki.

Trešā diena – diena Salaspilī. LU HZF Latvijas vēstures institūta direktors, atjaunotās Salaspils memoriāla ekspozīcijas un kolektīvās monogrāfijas par Salaspils nometni autors Dr.hist. Uldis Neiburgs vadīja ekskursiju – lekciju “Salaspils memoriāls: vēstures rekonstrukcijas iespējas” ar mērķi apzināt telpiskās vēsturiskās mācīšanās iespējas, sekojot voluntārās mācīšanās labās prakses metodoloģijai arī lielākajā Latvijas memoriālā. Diena noslēdzās ar diskusiju, semināra izvērtējumu. Gan Raineram, kuram vēsture ļoti interesē, gan skolotājai ļoti daudz jaunas informācijas, atziņu, inovatīvu piedāvājumu.

Piesātinātas, intensīvas domāšanas dienas. Ir pieredze, ar ko dalīties gan klasēs, gan skolotāju jomā.

Paldies, ka mūs izvēlējās šim semināram. Paldies visiem sadarbības partneriem, lai pasākumu varētu noorganizēt.

Skolotāja Aivija Grīnberga

Dalīties