Gulbenes novada vidusskolas prioritātes 2022./2023. mācību gadam
Vīzija
Skola, kurā ikviena individuāla vai kopīga mācīšanās ir panākumu garants ilgtspējīgai attīstībai.
Skolēns – sabiedrībā aktīva, par sevi pārliecināta, stratēģiski domājoša, lietpratīga un atbildīga persona.
Vērtības
- Godīgums
- Atbildība
- Sadarbība
- Izaugsme
Gulbenes novada vidusskolas prioritāte 2022./2023.m.g.
Efektīva/kvalitatīva mācību stunda Gulbenes novada vidusskolā
Skolēna sasniedzamais rezultāts: | Pedagoga sniegums: | Dati, kas liecina, ka mērķis ir sasniegts |
prot plānot mācīšanās procesu, izvirzīt sasniedzamo rezultātu, izvērtēt, vai to ir sasniedzis; mācās veidot pārnesi no viena mācību priekšmeta uz otru; ir apguvis pašvadītas mācīšanās prasmes; prot darboties dažādās digitālajās platformās; uzņemas atbildību par saviem mācību sasniegumiem; attīsta sevī līdera spējas; rada ap sevi drošu, pozitīvu vidi; rīkojas proaktīvi. | godprātīgs vienotu prasību/terminoloģijas ievērošanā; māca skolēniem, kā plānot, novērtēt, uzraudzīt savu mācīšanos; vada mācību procesu tā, lai sasniegtu stundā izvirzīto mērķi; sadarbojas ar kolēģiem; atlasa mācību procesam nepieciešamos metodiskos materiālus; mācību stundās piedāvā uzdevumus un aktivitātes, kas saistītas ar reālo dzīvi; māca lasīšanas stratēģijas; piedāvā tēmai/vecumposmam atbilstošus materiālus un avotus; piedāvā dažādas grūtības pakāpes tekstus; sagatavo/pielāgo materiālus un uzdevumus skolēniem ar mācīšanās grūtībām, īpašām vajadzībām. | Kvantitatīvie: vienoti kritēriji/ izpratne par efektīvu mācību stundu; katrā stundā skolotājs akcentē tekstpratības prasmju attīstīšanu; anketu rezultāti; skolēnu, skolotāju pašvērtējum; valsts pārbaudes darba uzdevuma/ diagnosticējošā darba uzdevuma, kurā nepieciešama lasītprasme, izpildes koeficients vismaz 65%; pagarinātais mācību gads mazāk nekā 8% skolēnu; optimālā līmenī 4. – 12.klasē mācās vismaz 35% skolēnu. Kvalitatīvie: skolēni pielieto informācijas iegūšanas un apstrādāšanas stratēģijas atbilstoši vecumposmam; vecāki ir atbalstījuši bērnus lasītprasmes veicināšanā; skolotājs praktizē jēgpilnu lasītprasmes uzdevumu, virzot skolēnu uz definēto sasniedzamo rezultātu. |
2021./2022. mācību gadam
Vīzija
Skola, kurā ikviena individuāla vai kopīga mācīšanās ir panākumu garants ilgtspējīgai attīstībai.
1. Pozitīva mikroklimata veidošana skolā/ Skolas vērtības/Tikumi/APU/Līderis manī/ “Neklusē”/MOT
Skolēna sasniedzamais rezultāts | Pedagoga sniegums | Dati, kas liecina, ka mērķis ir sasniegts |
Piedalās iekšējās kārtības noteikumu izveidē-papildināšanā un tos ievēro Ir tolerants, laipns saskarsmē ar līdzcilvēkiem prot atpazīt savas emocijas un kontrolēt tās Iesaistās ārpusstundu darbā atbilstoši interesēm Ir prasme prognozēt savas darbības rezultātus un pieņemt situācijai atbilstošus lēmumus Ir aktīvs mācību procesa dalībnieks, jūtas droši izteikt savu viedokli, saprotot, ka iespējams kļūdīties(kļūda kā ceļš uz izaugsmi) Prot sadarboties ar skolēniem un pedagogiem Ir līdzatbildīgs skolas vides veidošanā Ir radošs dažādās mācību un dzīves situācijās Piemīt iniciatīva Attīsta savu līdera talantu, apzinās savas vājās un stiprās puses. Ir pilsoniski aktīvs Ir atbildīgs mācību procesa dalībnieks, prot sasniegt savus izvirzītos mērķus | Ievēro vienotas prasības Ir atbalsts skolēnam (iedrošina darīt, māca mācīties un būt klātesošam, līdzatbildīgam) Ir tolerants, laipns saskarsmē ar līdzcilvēkiem Prot pieņemt dažādus viedokļus Dažādo mācību vidi, formas Ir proaktīvs | Ieraksti e-klases žurnālā, uzvedības žurnālā Fiksētie novērojumi gan klases, gan mācību stundās, skolas telpās Aptaujas skolēniem, vecākiem, pedagogiem Kavējumu statistika Adaptācijas dienu izvērtējums Atsauksmes par pasākumiem/pasākumu īsa analīze Ir izveidota skolas simbolika. Publikācijas sociālajos tīklos, skolas mājas lapā Vismaz divas reizes gadā veikts skolēna pašvērtējums par noteikumu ievērošanu. |
- Pilnveidotā mācību satura ieviešana 1. un 2., 4. un 5., 7. un 8., 10. un 11. klasēs
Skolēna sasniedzamais rezultāts | Pedagoga sniegums | Dati, kas liecina, ka mērķis ir sasniegts |
Prot izvirzīt sasniedzamo rezultātu Plāno savu darbu Īsteno pašvadītu mācīšanos Mācās iedziļinoties Pēta likumsakarības dažādās jomās Prot analizēt savu snieguma līmeni Spēj iegūtās zināšanas izmantot reālā dzīves situācijā Attīsta savas individuālās spējas Izvirza cēloņsakarības un analizē sekas Veic pašvērtējumu | Piedāvā 1) tādas mācību aktivitātes, kas liek skolēnam lietot savas zināšanas jaunā kontekstā; kuru mērķis ir arī starpdisciplinārs; 2) snieguma līmeņa aprakstus kā vienu no pašvērtējuma veidiem; 3) daudzveidīgus materiālus un avotus, kuriem ir saikne ar reālo dzīvi. Darbojas mācīšanās jomā/grupā, plānojot mācību saturu Sadarbojas ar skolotājiem, kuri māca vienā klasē/paralēlklasēs Veido, apkopo mācību materiālus, dalās pieredzē. Mērķtiecīgi izmanto “Latvijas skolas somas” piedāvājumu kā mācību procesa sastāvdaļu. Sadarbojas ar speciālistiem praktiķiem, uzņēmējiem. Izmanto vietējos resursus Īsteno mācību procesu, kurā neiztikt bez pašanalīzes un pašvērtējuma | Skolotāju pašvērtējums Mācību sasniegumu dinamika Skolēnu snieguma vērtēšana, ievērojot vienotus vērtēšanas noteikumus Stundu vērošana Jomu darba protokoli Apkopoto metodisko materiālu krātuve Stundu vērošana Atskaites par “Latvijas skolas somas” aktivitātēm. Skolēnu pašvērtējumi |
3.Pedagogu profesionālā pilnveide, parādīšana darbībā
Pedagoga sasniedzamais rezultāts | Darba formas | Dati, kas liecina, ka mērķis ir sasniegts |
Praktizē iegūtās zināšanas mācību un audzināšanas darbā Izvērtē ieguvumus Pilnveido profesionālo un savstarpējo sadarbību Izmanto IT klātienes un attālinātajā mācību procesa optimizēšanā Īsteno audzināšanas procesu atbilstoši pilnveidotajam mācību saturam un pieejai Motivēts darboties ilgtermiņā un atbildēt par pieņemtajiem lēmumiem | Sadarbība mācību jomās, mācīšanās grupās Kopīga mācīšanās profesionālās pilnveides kursos/apmācībās/semināros Iegūto zināšanu, materiālu aprobēšana mācību stundās Savstarpēja stundu vērošana, analīze (pieredzes apmaiņa) Savstarpējā mācīšanās mācību grupās, starpdisciplināru stundu veidošana Apgūst nodarbībās (gan klātienes, gan attālināti) dažādus digitālos rīkus, jēgpilni tos izmanto mācību procesā Pedagogu meistarklases (ar IP atbalstu) ar speciālistiem jaunā mācību satura apguvē | Skolotāju pašvērtējums Stundu vērošanas lapas Ir izveidota datu bāze/kopīgota dokumentu vietne, kura tiek papildināta ar dažādiem materiāliem (gan kursos iegūtiem, gan skolotāju izstrādātiem) Skolas darba plāns |
2020./2021. mācību gadam
Vīzija
Skola, kurā ikviena individuāla vai kopīga mācīšanās ir panākumu garants ilgtspējīgai attīstībai.
1. Pozitīva mikroklimata veidošana skolā
Skolēna sasniedzamais rezultāts | Pedagoga sniegums | Dati, kas liecina, ka mērķis ir sasniegts |
Piedalās iekšējās kārtības noteikumu izveidē un tos ievēro Ir tolerants, laipns saskarsmē ar līdzcilvēkiem Iesaistās ārpusstundu darbā atbilstoši interesēm Ir prasme prognozēt savas darbības rezultātus un pieņemt situācijai atbilstošus lēmumus Ir aktīvs mācību procesa dalībnieks, jūtas droši izteikt savu viedokli, saprotot, ka iespējams kļūdīties(kļūda kā ceļš uz izaugsmi) Prot sadarboties ar skolēniem un pedagogiem Ir līdzatbildīgs skolas vides veidošanā Ir radošs dažādās mācību un dzīves situācijās Piemīt iniciatīva | Ievēro vienotas prasības Ir atbalsts skolēnam (iedrošina darīt, māca mācīties un būt klātesošam, līdzatbildīgam) Ir tolerants, laipns saskarsmē ar līdzcilvēkiem Prot pieņemt dažādus viedokļus Dažādo mācību vidi, formas Ir proaktīvs | Ieraksti e-klases žurnālā, uzvedības žurnālā Fiksētie novērojumi gan klases, gan mācību stundās, skolas telpās Aptaujas skolēniem, vecākiem, pedagogiem Kavējumu statistika Adaptācijas dienu izvērtējums Ārpusstundu pasākumu plāns Atsauksmes par pasākumiem/pasākumu īsa analīze |
2. Pilnveidotā mācību satura ieviešana 1., 4., 7., 10.klasēs
Skolēna sasniedzamais rezultāts | Pedagoga sniegums | Dati, kas liecina, ka mērķis ir sasniegts |
Prot izvirzīt sasniedzamo rezultātu Plāno savu darbu Īsteno pašvadītu mācīšanos Mācās iedziļinoties Pēta likumsakarības dažādās jomās Prot analizēt savu snieguma līmeni | Piedāvā 1) tādas mācību aktivitātes, kas liek skolēnam lietot savas zināšanas jaunā kontekstā; kuru mērķis ir arī starpdisciplinārs; 2) snieguma līmeņa aprakstus kā vienu no pašvērtējuma veidiem; 3) daudzveidīgus materiālus un avotus, kuriem ir saikne ar reālo dzīvi. Darbojas mācīšanās jomā/grupā, plānojot mācību saturu Sadarbojas ar skolotājiem, kuri māca vienā klasē/paralēlklasēs | Skolotāju pašvērtējums Mācību sasniegumu dinamika Skolēnu snieguma vērtēšana, ievērojot vienotus vērtēšanas noteikumus Stundu vērošana Jomu darba plāni |
3.Pedagogu profesionālā pilnveide
Pedagoga sasniedzamais rezultāts | Darba formas | Dati, kas liecina, ka mērķis ir sasniegts |
Praktizē iegūtās zināšanas mācību un audzināšanas darbā Izvērtē ieguvumus | Sadarbība mācību jomās, mācīšanās grupās Kopīga mācīšanās profesionālās pilnveides kursos/apmācībās/semināros Iegūto zināšanu, materiālu aprobēšana mācību stundās Savstarpēja stundu vērošana, analīze (pieredzes apmaiņa) Kopīgotu dokumentu izveidošana, papildināšana | Skolotāju pašvērtējums Stundu vērošanas lapas (stundās tiek izmantoti profesionālajā pilnveidē iegūtie materiāli) Ir izveidota datu bāze/kopīgota dokumentu vietne, kura tiek papildināta ar dažādiem materiāliem (gan kursos iegūtiem, gan skolotāju izstrādātiem) |