Mācību gada noslēgumā “Pantocirks”

Kas ir cirks, to laikam lielākā daļa zina (ja arī nav redzējuši, tad nojauš), bet kas ir pantocirks varētu gan būt mīkla.

Šādu mīklu centāmies atšķetināt arī mēs 31.maijā. kad svētku noskaņās izmantojām Latvijas skolas somas piedāvājumu “Pantocirks”.

Ko tad mēs īsti piedzīvojām? Pantomīmas* un cirka izrādi, kurā tēli ar dažādiem mākslinieciskās izteiksmes līdzekļiem attēlo jeb izstāsta savu stāstu par sapņotāju, kurš ceļo pa dzīvi ar savu iespēju koferi. Sapnis ir virziens, kurā doties. Sapnis ir būt laimīgam.  Pa ceļam viņš sastop mīlestību un draudzību, un dzīve ir pilna spēlēm, entuziasma un spilgtas fantāzijas.

Pēc izrādes mākslinieki iepazīstināja skolēnus ar cirka mākslas pamatiem, dažādām izrāžu formām, kā arī sniedza nelielu meistarklasi, mudinot skolēnus izmēģināt pantomīmas un plastiskās akrobātikas pamattehnikas.)

Domas par izrādi ir ļoti dažādas – ir klases, kurās visiem patikusi izrāde ( piemēram, 1.e, 2.n  klasē), ir klases, kur viedokļi atšķīrās. Izlasot  viedokļus, interesanti šķiet tas, ka patiku/nepatiku nenosaka vecumposms:

  • ir vecāko klašu skolēni, kuri uzskata, ka izrāde ir ļoti labi piemērota jaunākiem skolēniem, bet tajās pašās klasēs ir skolēni, kuri uzskata, ka izrādi var saprast tikai vecāko klašu skolēni;
  • bet arī 1.-6.klašu skolēniem ne visiem izrāde patikusi.

Dažas skolēnu atziņas….

1.e

Visiem skolēniem patika izrāde. Vislabāk skolēniem patika, kā cilvēks varēja ievietoties tik mazā kastē un žonglēšana ar bumbiņām. Uz jautājumu „Vai paši vēlētos iemācīties?” – atbildēja, ka „jā”.

2.n

Ja jāsaka vienā vārdā- patika. Precīzāk – lielākā sajūsma, kā tā var izdarīt; patika triks ar lielo dzelteno bumbu (balonu); es arī gribētu iemācīties taisīt špagatu (kaut vai); tas esot grūti; visvairāk patika cilvēks bez kauliem; kā tā var locīties; secinājām, ka vajag daudz trenēties; no malas izskatās viegli, bet diez vai.

5.e

Mans vērtējums ir 4 un 3 balles no 10. Priekšnesums bija diezgan garlaicīgs, viss jau bija iepriekš redzēts. Man nepatika, es nesapratu kustības un tērpi bija slikti.

Nepievērsu traku uzmanību…

Ļoti labi. Man patika viss, ko viņi rādīja.

Man patika, jo šodien man ir priecīgs noskaņojums.

7.u

Izrāde bija aizraujoša, gribējās vērot ar interesi un aizrautību. Skolēniem patika, ka izrādē bija iekļauti arī klasiskie cirka elementi, piemēram, meitenes deja ar mirgojošām lampiņām. Ļoti patika apbrīnas vērtie akrobātiskie triki, taču vienlaikus bija iekšēja nemiera sajūta, lai viss māksliniekam izdodas labi, piemēram, brīdī, kad akrobāts centās ielocīt sevi mazā kastītē. Ļoti patika, ka izrādes beigās, bija iespēja iepazīties ar dažiem akrobātikas elementiem, kas, skolēnu prāt, izrādās nav nemaz tik viegli izpildāmi.

9.u

“Es uzzināju ka pantonīmi ļoti virzās uz mīmiku un izteiktām ķermeņa kustībām.

Ļoti interesanti bija skatīties kā viens ko aktieriem iekāpa mazā kastītē un kā lēkāja ar lielu balonu uz galvas un pēc tam viņā iekāpa.”  ( Agate izrādes laikā, liek lietā savu vizualizāciju – skatīt pielikumā)

“Uzzināju, kas ir pantomīmi. Sapratu, ka būt par “kaučuku” ir  ļoti sarežģīti. Patika tas, ka daudzi no izrādes priekšnesumiem agrāk nebija redzēti.” Viktorija

“Patika apgaismojums un ritms kustībās” Daniela

“No pantomīmas un cirka izrādes uzzināju, ka arī Latvijā ir ļoti lokanas personības, piemēram,  cirka mākslinieks Valērijs

“Noskaidroju pantomīmas definīciju un sapratu, kādā veidā mīmi attēlo kustības. Es mēģināju iemācīties roku vilni, arī mīmu iešanas veidu. Ļoti patika uzzināt par Latvijas aktiermākslu. Patika redzēt to, kā tiek attēlotas emocijas un piedzīvojumi bez runāšanas. Biju pārsteigta, ka ir iespējams parādīt savu dzīvesstāstu tikai ar kustībām.” Linda

“Izrāde bija diezgan interesanta; mākslinieki izpildīja sarežģītus trikus un piemērus; nodemonstrēja, kā tiek attīstītas pantomīmas iemaņas. Es uzzināju un sapratu, kas ir pantomīma (skatuves mākslas apakšnozare, to izpauž ar ķermena valodu – žestiem un mīmiku), pamēģināju arī pati pantomīmas dažus vingrinājumus.” Leonia

“Izrāde bija laba, iemācījos kā var uzlabot lokanību. Patika lokanības demonstrējumi.” Renārs

“Bija interesanti, man patika vingrinājumi, kurus vēlētos atkārtot, taču muguras dēļ nevaru izpildīt, kopumā bija interesanti” Diāna

10.g

Interesanti šķita informatīvā daļa izrādes beigās, ļoti veiksmīga izrādes mūzikas izvēle.

Izrāde bija interesanta un ideāla priekš šī skolas gada beigšanas.

Pasākums bija lielisks, varēja ko jaunu uzzināt.

Izrāde bija garlaicīga, neinteresanta.

Nu man jau vairāk likās, ka izrāde domāta mazākiem bērniem, bet kopumā bija interesanta, it īpaši tā vieta kur žonglēja tos riņķus.

Šādu cirku es nebiju redzējis, bet bija labs.

*Pantomīmas izrādes aktieri ir mīmi, kuri, izmantojot tikai neverbālo komunikāciju (kustības, žestus, mīmiku), attēlo konkrētas situācijas vai pat veselu stāstu.

Dalīties
  •  
  •  
  •  
  •