23. aprīlī, Jurģu jeb Ūsiņa dienā, nu jau otro gadu pēc kārtas notika folkloras pasākums sesto klašu skolēniem, ko ar literatūras skolotāju palīdzību organizēja astotklasnieki.
Pavisam bija 15 stacijas, no kurām sesto klašu skolēniem bija jāapmeklē 12 un jāveic noteikts uzdevums. Kādas tad bija stacijas? Lūk, dažas: “Latvju svētku detektīvs”, “Uzmini un krāso”, “Met un mini”, “Dzejas vīri”, “Prāta meistari”, “Lieliskais četrinieks”, “Trīs ceļa biedri”, “Saules loks”, “Trīs balsis, viens stāsts”, “Lustīgās dziesmas”, “Atmini, ja vari”, “Putnu pietura”, “Kahoot sakāmvārdi”, “Latvju zīmes”, “Ķieģeļi”, “Pie pastalniekiem”. Katra stacija bija īpaši pārdomāta un atšķīrās no citām gan ar savu nosaukumu, gan veicamo uzdevumu.
Prieks par sesto klašu skolēniem, kuri naski un azartiski veica uzdevumus. Savukārt astoto klašu skolēniem tā bija līderības stunda: sagatavot un novadīt darbnīcu jaunākiem skolasbiedriem.
Kamēr žūrija skaitīja punktus, skolotājas Ilutas vadībā visi varēja iesaistīties viktorīnā “Quizizz”, trīs labākie saņēma balvas.
Žūrijas vērtējumā vislabāk bija veicies komandām no 6.e, 6.g un 6.b klases, viņi saņēma nelielas balviņas.
- 1. vieta 6.e klases komandai “Neizbēgamie”.
- 2. vieta 6.g klases komandai “Melnā vienība”.
- 3. vieta 6.b klases komandai “Ašās meičas”.
Skolotāju simpātiju balvas par kaut ko īpašu stacijas veidošanā ieguva katras astotās klases viena komanda (stacija).
Paldies astoto klašu skolēniem par noorganizētajām aktivitātēm! Paldies sesto klašu skolēniem par aktīvu līdzdalību!
Lūk, skolēnu domas un atziņas pēc pasākuma.
- Es uzzināju, kā skan dažādu putnu balsis, un iemācījos siet pastalas. (Dominiks 6.b)
- Es sapratu to, ka darboties komandā ir vieglāk nekā vienam. Uzzināju vairākus ticējumus, piemēram, ja olu neēdīs ar sāli, tad visu gadu melos. (Loreta 6.b)
- Es sadarbojos ar klasesbiedriem un iemācījos sasiet pareizi pastalas. (Gustavs 6.b)
- Mani ieguvumi: uzlabota prasme sadarboties ar citiem komandas dalībniekiem un uzklausīt citu viedokli. (Zinta 6.b)
- Es folkloras darbnīcā ieguvu zināšanas par latviešu zīmēm, ko es vēl nezināju. Uzzināju, ka ir arī senlatviešu svētki, ko mēs tagad nesvinam, piemēram, Sveču svētki. (Viktorija Arnika 6.b)
- Iemācījos plānot laiku, jo laika bija maz, vajadzēja visu paspēt. (Sāra 6.g)
- Nekad nepadoties un nekad nevajag steigties. (Kristers 6.g)
- Šis pasākums bija vau!, mums grupās bija iespēja sadarboties, veikt uzdevumus dažādās stacijās un, protams, jautri pavadīt laiku. (Karīna 6.g)
- Dažreiz ir arī jāstrādā ar kādu, ar kuru grūti sadarboties, jo, iespējams, viņš ir gudrāks par jebkuru citu. (Marta 6.g)
- Man ļoti patika folkloras pasākums, patika minēt mīklas. (Ieva 6.u)
- Mans secinājums ir tāds, ka ļoti labi pavadīta pēcpusdiena. (Haralds 6.u)
8.u klase pasākumu vērtē tā:
- Patika, kā sestie darbojās, varēja redzēt, ka viņi domā.
- Man liekas, ka šis palīdzēja saliedēties gan sestajiem, gan astotajiem.
- Sapratu, ka sestie ir ļoti labsirdīgi un aktīvi.
- Šim pasākumam, to gatavojot, bija vērts veltīt savu brīvo laiku.
- Bija prieks piedalīties, guvu jaunu pieredzi.
- Bija interesanti redzēt, cik daudz zina sestklasnieki, un salīdzināt ar savām sestās klases zināšanām.
- Uzskatu, ka biežāk vajag tādus pasākumus, kur mēs varam izpausties, tos gatavojot, patika kontaktēties ar sestklasniekiem, es viņos jutu komandas spēku, prieku un ceru, ka viņiem patika.
Skolotāja Daira Ģērmane





















