Domāt globāli! (Liena Silauniece, projekta dalībniece)

Skolā uzsāktas ERASMUS+2022-1-PTO1-KA220-SCH-000088139 “Think global, learn being an entrepreneur in Europe!” projekta aktivitātes.

Skolēnu grupa – Linda, Iveta, Jānis, Roberts, Gints –  ar skolotājām Aleksandru un Lienu devās pirmajā mobilitātē uz Portugāli (viena no partnerskolām ir Escola Secundaria Adolfo Portela Aguedā). Projektā iesaistījušās 6 valstis:  Portugāle, Grieķija, Itālija, Horvātija, Lietuva, Latvija.

Projekta pamattēma ir iekļaujoša sabiedrība, tāpēc pirms došanās mobilitātē skolēni intervēja Gulbenes novada invalīdu biedrības priekšsēdētāja vietnieci Jeļenu Jermacāni.

Pirmajā mobilitātes dienā šīs tēmas ietvaros katras valsts skolēni prezentēja savu pētījumu. Aveiro Universitātē noritēja pirmā Canvas metodes darbnīca, kurā skolēni izvēlējās  aktuālu problēmu saistībā ar iekļaujošu sabiedrību.  Metodes apguves pamatideja – risinot problēmu, attīstīt biznesa modeli.

Otrajā mobilitātes dienā projekta dalībniekus sagaidīja Aveiro Universitātes studenti, kuriem ir dažādi kognitīvie traucējumi – Aveiro pilsētā domā par viņu izglītošanu arī pēc pamatskolas/vidusskolas pabeigšanas. Projekta dalībniekiem bija iespēja apmeklēt  Aveiro biznesa inkubatoru, lai izprastu biznesa modeļa izveides gaitu. Projekta otrā diena noslēdzās Aveiro burāšanas akadēmijā, kurā burāšanas prieku baudījām kopā ar cilvēkiem, kuriem ir speciālas vajadzības.

Trešā mobilitātes diena tika veltīta autisma izzināšanai un  grupu veidoto biznesa modeļu apspriešanai kopā ar Aveiro sabiedrībā pazīstamiem cilvēkiem, kuriem ir īpašas vajadzības, BET… tas neliedz viņiem strādāt un vadīt uzņēmumus. Visus dalībniekus uzņēma ciemos Aveiro domē.

Skolēnu intensīvais darbs biznesa modeļa veidošanā ceturtdien (ceturtā diena) tika atalgots ar vizīti Porto pilsētā. Projekta dalībnieki viesojās “Korķa planētā” – muzejā/ ekspozīcijā, kura veltīta Portugāles dārgumam-korķa ozolam. Tika izbaudīta pastaiga pa Porto kalnainajām un gleznainajām ieliņām, aplūkota Porto vēsturiskā stacija un citas nozīmīgas vietas.

Mobilitātes pēdējā diena (piektā diena) iesākās ar mācību stundu apmeklēšanu, skolēni veica eksperimentus, kāpa klinšu sienā, mācījās portugāļu nacionālās dejas un mācīja latviešu tautas deju soļus pārējiem dalībniekiem.

Dienas otrajā daļā skolēnu darba grupas prezentēja savu darbu – biznesa modeļus. Lielāko atzinību guva biznesa modeļa ideja par aplikācijas veidošanu imigrantiem, lai palīdzētu atrast darbu, dzīves vietu, medicīnas pakalpojumus utt..

Projekta kulminācija – kopīgs vakars skolēniem, vecākiem, skolotājiem: kopīgas dejas, dziesmas, portugāļu kultūras un tradīciju iepazīšana, apskāvieni, asaras un vēlme satikties pēc 3 nedēļām Latvijā – Gulbenes novada vidusskolā.

Dalīties