“Atvērta platforma līdzdarbīgai dabaszinātņu mācīšanai pilsētā” /PULCHRA/

Projektu finansē Eiropas Savienības pētniecības un inovāciju programma “Apvārsnis 2020”

Gulbenes novada vidusskola piedalās šajā projektā kopā ar citām piecām Latvijas skolu komandām kopš rudens. Skolā ir izveidota skolotāju un skolēnu komanda, kura joprojām papildinās ar darboties gribošiem dalībniekiem. Vienojoties ar pašvaldības speciālistiem, ir izveidota sadarbības programma, kas virza ikviena kolektīva dalībnieka iespēju nepalikt vienaldzīgam par notikumiem vietējā kopienā vides izglītībā. 

Projekta aktivitātes Gulbenē sākās ar tikšanos pašvaldībā par sadarbības tēmu projekta ietvaros “Dzirnavu dīķa labiekārtošana, lai radītu peldvietu”. Skolēni uzsāka darbu, aptaujājot sabiedrību izvēlei, kurš dīķis Gulbenē būtu piemērots peldvietas veidošanai. Taču, sadarbojoties ar pašvaldību, esam uzzinājuši darbus, kas jau ir veikti Dzirnavu dīķa izpētē un nākotnes soļus. Lai skola būtu līdzdarbīga, skolēni veido nākotnes peldvietas modeļus, izstrādā vides objektu maketus un gatavojas ūdens analīžu veikšanai, talku apmeklēšanai, bioloģiskās daudzveidības noteikšanai. Projekts ir ieguldījums jaunā kompetenču izglītības satura apgūšanai dabaszinātņu un citos mācību priekšmetos. Mācību priekšmetu jomu skolotāji izstrādā priekšlikumus un reālas aktivitātes dažādu priekšmetu skolotāju un skolēnu sadarbībai. Paredzētas virtuālas un reālas takas dīķa apkārtnē, “slēpņošana” un citas.  Aktīvi iesaistās vecāki un novada iedzīvotāji.

Skolēnu komandas darba ietvaros tikšanās ar novada senioriem sniedza  vēstījumu par vēsturiskās peldēšanas tradīcijām pilsētā, kad nepieciešams bija sporta stundās arī peldēt. Darbība šobrīd notiek, izmantojot tiešsaistes sanāksmes. Izaicinājuma pasākums notika 3.februārī, kurā piedalījās 29 dalībnieki  no skolas un pašvaldības. Informāciju par projekta gaitu sniedza skolas komandas reportieri – Intars, Gerda, Liners un Olivers, skolēni, kuri problēmu risina no pirmās projekta dienas, komandā darbojas arī Arvis un Edžus, gaidot vēl jaunus dalībniekus. Arī reportieru mācības notiek tiešsaistes tikšanās “Team” resursos. Projekta  konsultanti Lauris Šķenders, Baiba Kalmane, Laima Šmite Ūdre iepazīstināja ar aktivitātēm Dzirnavu dīķa situācijas apzināšanā, par iedzīvotāju lomu un darba gaitu, ko organizē pašvaldība.

Projekts darbojas divu mācību gadu garumā, paredzot visas aktivitātes publicēt starptautiskā platformā, kuras vadošais partneris ir Grieķija, mācību materiālus reportieriem sagatavo Rumānijas Buharestes universitāte, projektu Latvijā administrē Bērnu vides skola Rīgā.

projekta vadītāja novada vidusskolā

Dita Grigore

Dalīties