Atbalsta komandas speciālistu kontaktinformācija

Izglītības iestādes vadības pārstāvis: Mairita Belozareviča, 26292094, mairita@gnvsk.lv, e-klases pasts 

Izglītības psihologs: Ingrīda Vinceviča, 25555938, e-klases pasts 

Speciālais pedagogs: Inese Briede, 27050214, e-klases pasts 

Medicīnas māsas: Daiga Mikolaja, Diāna Strupka, e-klases pasts 

Karjeras konsultants: Edīte Zaube, 26400999, e-klases pasts 

Logopēdi: A. Sarkane e-klases pasts, L. Seņkāne 20251104 

Sociālie pedagogi: I. Holma-Ose 26491608, A. Bērziņa 25478670 

Izglītības iestādes vadības pārstāvis: 

  • koordinē atbalsta grupas darbu; 
  • apkopo un izvērtē informāciju par izglītības procesa organizāciju un atbalstu skolēniem, kuriem nepieciešama palīdzība (sasniedzamie rezultāti ir nepietiekami, kavējumi slimības dēļ un neattaisnoti stundu kavējumi, uzvedības/komunikācijas traucējumi, kā arī ir cita informācija no skolotājiem un speciālistiem); 
  • organizē grupas sanāksmes; 
  • vēro un analizē mācību procesu; 
  • seko, lai atbalsta grupas lēmumi un rekomendācijas tiktu izpildītas. 

Izglītības psihologs: 

  • veic nepieciešamo psiholoģisko izpēti; 
  • sniedz informāciju par veiktās psiholoģiskās izpētes rezultātiem skolotājiem un speciālistiem (ievērojot ētikas normas un konfidencialitāti);  
  • palīdz skolēnam izprast viņa mācīšanās traucējumu cēloņus un rast risinājumus situācijas uzlabošanai;  
  • konsultē skolotājus un skolēna likumiskos pārstāvjus par piemērotākajām metodēm mācību un uzvedības traucējumu risināšanā, veicina skolotāju un skolēna likumisko pārstāvju savstarpējo sadarbību atbalsta sniegšanā izglītojamam;  
  • veic individuālu darbu ar skolēnu, skolotāju vai skolēnu likumiskajiem pārstāvjiem;  
  • sagatavo rakstisku atzinumu par skolēna psiholoģiskās izpētes rezultātiem; 
  • sniedz atzinumus skolēniem par atbalsta pasākumu nepieciešamību mācību procesā un pārbaudes darbos. 

Speciālais pedagogs, speciālās izglītības skolotājs:  

  • novēro un veic pedagoģisko izvērtēšanu spēju, prasmju vai mācību sasniegumu jomā;  
  • veic korekcijas darbu individuāli un grupās, palīdz veiksmīgāk iekļauties mācību un audzināšanas procesā; 
  • sagatavo rakstisku izvērtējumu par skolēna mācīšanās pamatprasmju apguvi, ja skolēns apmeklēs pedagoģiski medicīnisko komisiju, kā arī citas nepieciešamības gadījumā;  
  • konsultē skolotājus un skolēna likumiskos pārstāvjus par savas kompetences jautājumiem un palīdzības iespējām; 
  • iesaistās speciālās pamatizglītības īstenošanā; 
  • veicina skolēna mācību motivāciju un attīsta sadarbības un komunikācijas prasmes, palīdz skolēnam sagatavoties mācību stundām, ārpusklases pasākumiem; 
  • sadarbībā ar mācību priekšmeta pedagogiem, klases audzinātāju, konsultējoties ar atbalsta grupas specialistiem, var izstrādāt individuālo izglītības programmas apguves plānu, iepazīstina ar to skolēnu, skolēna likumisko pārstāvi. 

Logopēds: 

  • veic skolēnu valodas traucējumu diagnostiku un korekciju; 
  • konsultē skolotājus un skolēna likumiskos pārstāvjus par korekcijas darba norisi; 
  • sagatavo rakstisku novērtēšanas ziņojumu par skolēna runu un valodu, ja skolēns apmeklēs pedagoģiski medicīnisko komisiju, kā arī citas nepieciešamības gadījumā. 

Pedagoga palīgs:  

  • palīdz skolas pedagogam darbā ar skolēniem, atbalsta skolēnus mācību procesā; 
  • sadarbībā ar mācību priekšmeta skolotājiem plāno veicamo darbu, kā arī individuālo atbalstu mācību stundā; 
  • veic individuālo darbu ar skolēniem, lai paskaidrotu nesaprotamo mācību saturu un veicinātu mācīšanās motivāciju;  
  • piedalās izglītības iestādes informācijas sagatavošanā par skolēna mācīšanās pamatprasmju apguvi un uzvedības traucējumiem, ja skolēns apmeklēs pedagoģiski medicīnisko komisiju, kā arī citas nepieciešamības gadījumā. 

Sociālais pedagogs:  

  • veicina pozitīva mikroklimata veidošanos skolā; 
  • sadarbojas ar klases audzinātāju, mācību priekšmeta skolotāju un institūcijām;  
  • novēro, sniedz agrīnu atbalstu skolēnam ar uzvedības, psiholoģiska vai medicīniska rakstura grūtībām ārkārtējās situācijās;  
  • veido skolēnu sarunas un grupu darbu nodarbības klases mikroklimata izpētei;  
  • izstrādā individuālo uzvedības korekcijas atbalsta plānu; 
  • palīdz skolēniem, kuri ilgstoši nav apmeklējuši skolu, iepazīstas ar ģimenes sociālajiem apstākļiem, vēro tos; 
  • prognozē iespējamās grūtības mācībās un saskarsmē nelabvēlīgu sociālu apstākļu gadījumā, plāno nepieciešamo atbalstu situācijas uzlabošanai; 
  • sadarbojas ar valsts un nevalstiskajām institūcijām skolēnu sociālo vajadzību nodrošināšanā;  
  • konsultē skolotājus, skolēnus un viņu likumiskos pārstāvjus bērnu tiesību aizsardzības un sociālās palīdzības jautājumos. 

 Medicīnas māsa, māsa (vispārējās aprūpes māsa):  

  • palīdz skolotājiem iekļaut skolēnus skolas vidē, sniedz ārstniecisko un profilaktisko palīdzību;  
  • informē atbalsta komandas speciālistus par skolēnu veselības stāvokli (ievērojot ētikas normas un konfidencialitāti); 
  • prognozē iespējamo veselības traucējumu ietekmi uz izglītības procesu, izstrādā ieteikumus skolotājiem un skolēna likumiskajiem pārstāvjiem; 
  • organizē un veic bērnu un pusaudžu profilaktiskos pasākumus; 
  • popularizē veselīgu dzīvesveidu; 
  • seko sanitāri higiēnisko normu ievērošanai skolā. 

Karjeras konsultants: 

  • veido dokumentāciju karjeras atbalsta plānošanai un pasākumu īstenošanai (izglītības programmu integrēšana mācību un audzināšanas darbā); 
  • koordinē, organizē un vada karjeras attīstības atbalsta pasākums dažādām mērķgrupām; 
  • nodrošina informācijas pieejamību karjeras virziena izvēlei; 
  • nodrošina individuālas karjeras konsultācijas izglītojamajiem.
Dalīties